وبلاگicon
خیالات شیطانی انسان را از نور الهی محروم می‌کند

کلینیک روح درمانی،حجت الاسلام والمسلمین علی مؤیدی استاد اخلاق حوزه علمیه قم عصر امروز در جلسه اخلاق مسجد علی مرتضی(ع) قم با اشاره به الطاف خداوند به انسان ها گفت: خداوند متعال به گناهکاران فرصت داده و با بردباری برخورد می کند.

 

وی با بیان این که فطرت انسان ها متمایل به خوبی ها و رسیدن به سعادت است، افزود: با توجه به این نکته انسان ها در حال انجام دادن گناه می دانند که زندگی آن ها تاریک می شود، انسان به خوبی می داند گناه و ثواب چیست اما متأسفانه به آن عمل نمی کند.

 

استاد اخلاق حوزه علمیه با اشاره به فلسفه با سعه صدر برخورد کردن خداوند با انسان های خاطی اظهار داشت: بردباری و صبر خداوند در برابر انسان های گناهکار به دلیل فرصت دادن به آنان برای بازگشت آن ها به سوی فطرت شان است؛ سنت خداوند فرصت دادن است.

 

وی ادامه داد: خطورات و خیالات شیطانی انسان را از یاد و نور خداوند محروم می کند، انسان باید بداند که تشنگی او با آب زلال توجه الی الله رفع می شود؛ بنابراین انسان باید برای رسیدن به مقام توجه کامل به خداوند تلاش کند.

 

حجت الاسلام والمسلمین مؤیدی عنوان کرد: خداوند به اندازه ای به انسان فرصت می دهد که اتمام حجت های لازم صورت بگیرد و بتواند خطاهای گذشته خود را جبران کند.

 

وی با بیان این که خداوند کریم است، خاطرنشان کرد: کریم کسی است که حتی به شخص نالایق نیز احسان و کرم می کند؛ انسان باید بداند که خداوند در پی نجات دادن او است اما گاهی کار انسان به جایی می رسد که هیچ نوری از انوار الهی بر قلب او نمی تابد.

 

استاد اخلاق حوزه علمیه با اشاره به این که انسان نباید از رحمت و بخشش الهی نا امید شود، گفت: خداوند از روی دلسوزی و محبت از گناهان انسان چشم پوشی می کند، از همین رو از انسان نباید نا امید شود، همچنین باید از زمینه سازی شیطان برای ناامیدی از زندگی جلوگیری کند.

رسا

ارسال نظر

کد امنیتی رفرش

نظرات ارسال شده

ممکن است به این موارد نیز علاقه مند باشید:

درباره ما

کلینیک روح درمانی
کلینیک روح درمانی درس اخلاق،تفسیر قرآن و معارف اسلامی ****همانطور جسم بیمار می شود و باید به طبیب مراجعه تا درمان شد روح نیز بیمار می شود و باید به طبیب روح مراجعه نمود تا درمان شد حال برای یک روح سیاه و بیمار دارو و درمان آن نزد علمای اخلاق و بزرگان دین است تا با احادیث و روایات روح بیمار را درمان و او را به سیر و سلوکی الی الله هدایت نمایند در یکی از جلسات استاد فقید آیت الله مجتهدی تهرانی این موضوع مطرح شد و همین امر باعث شد حقیر در سال 85 اقدام به تهیه و چاپ کتابچه چهل حدیث و اینک راه اندازی این وبلاگ نمایم. لذا از شما کاربران عزیز درخواست دارم نظرات و پیشنهادات خود را درج نمایید. امیرمحسن سلطان احمدی http://soltanahmadi.ir